dimecres, 23 de maig del 2018

UN PETIT BREAKOUT

La intenció d'aquesta entrada és explicar un breakout per a infants de 6-7 anys, que no tenia cap intenció educativa. Amb la quantitat d'experiències de microgamificació que es fan i la seva qualitat, mostrar aquesta només pot ser per deixar clar que tots podem fer-ho.

Abans, però, he d'explicar els antecedents.

Els antecedents.

Al mes de març, a l'Edcamp Badalona vaig anar a la sessió sobre gamificació, room scape i breakout educatius. En Quique Vergara i la Marta Sanz ens van explicar les seves experiències a primària i secundària i van compartir un munt de recursos... Que ja coneixia! En aquell moment vaig tenir clar que no era la informació el que possibilitava que ells ho haguessin fet i jo no.

En aquestes circumstàncies va arribar el moment de preparar la
festa amb la que el meu fill gran i alguns dels seus companys de la classe de la Natura celebraven el seu aniversari, i se'm va acudir proposar de fer un breakout dins de la festa.

Com tot ha de passar al mateix temps la festa havia de fer-se el mateix cap de setmana que l'STEAM conference.

La història.

Algú molt dolent (tant que no té ni nom) s'introdueix el dia d'abans de la festa, en els telèfons dels pares de tots els nens i nenes que hi aniran, per enviar un missatge*. La informació que conté els deixa molt preocupats.

Unes hores més tard apareix un altre missatge*, aquesta vegada dels follets de la natura, que expressen la seva intenció d'enfrontar-se al dolent.

Al vespre (alguns ho van sentir al matí següent) es rep un segon missatge* dels follets. Necessiten ajuda per alliberar els "Poders de la Natura".



Dissabte a la tarda, al arribar a la festa, els infants es van trobar amb un cofre tancat amb una aspa de control de 6 cadenats numèrics i 6 sobres al costat. Cada sobre tenia un gomet del mateix color que un dels cadenats i al seu interior hi havia tres proves numerades, una per cada xifra de la combinació.

El joc.

Una vegada van ser-hi tots, van fer sis grups, cadascun amb una insígnia, i van buscar alguns pares i mares que els ajudessin. Llavors van agafar un dels sobres.

La primera prova consistia en un trencaclosques. Al muntar-lo es veia una imatge relacionada amb la natura que contenia un nombre, el primer del cadenat.



A la segona prova calia que trobessin les imatges de l'organisme que els deia una endevinalla i comptessin quantes n'hi havia de diferents. Aquestes imatges estaven enganxades en els pares que assistien a la festa (fer-ho així va ser per evitar que algú aliè a la festa les agafés). D'aquesta manera obtenien el segon nombre del cadenat.


La tercera prova consistia a localitzar un punt del parc on es feia la festa i obtenir l'últim nombre, a partir de la pista que es donava. La festa va ser al Parc del Turó de la Peira, un petit promontori amb una creu a dalt de tot on es veuen les torres de l'antiga incineradora de Sant Adrià del Besos, amb diversos bancs al seu voltant i una font. També hi ha un camp de futbol amb fanals i porteries, i una caseta de jardiner. 

Els sis grups de nens i nenes, amb ajuda dels pares, van aconseguir obrir el cofre on es trobaven els "Poders de la Natura" i ... unes bosses amb llaminadures.

Conclusions.

Ha estat una primera experiència en la creació d'un breakout, encara que ja havia fet algun joc de pistes. Crec que tenir l'objectiu d'obrir el cofre (suposo que passa el mateix amb l'objectiu de sortir d'un scape room) li dona un plus d'interès.

Per finalitzar.

La intenció del breakout era que els nens i nenes passessin una estona entretinguda durant la festa d'aniversari i crec que així va ser. Si calgués aprofitar-ho amb intenció educativa a l'aula, s'hauria de canviar l'última prova (utilitza el context del parc) i mirar quins objectius didàctics es poden acomplir. No crec que això últim fos gaire difícil.


* Per fer els missatges vaig utilitzar voice changer whith effects per android.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada