dimecres, 17 d’octubre del 2018

EDCAMP SUMMIT 2018

Fa temps que sóc fan declarat dels Edcamps. He anant a uns quants i n'he organitzat un parell, i em semblen una manera fabulosa de formar-se, compartint amb els altres coneixements propis a canvi dels seus. A més, m'agrada tenir la possibilitat de triar entre diverses sessions i canviar si en la que estic no m'aporta res. A aquestes trobades obtinc sovint l'energia i les ganes d'aprendre i de compartir que manquen a altres àmbits de la meva vida com a docent i acostumo a sortir amb la sensació d'haber rebut molt més del que he donat.


Una vegada l'any els organitzadors de diferents Edcamps i altres persones interessades realitzen una trobada amb els mentors i la promotora del moviment que rep el nom d'Edcamp Summit. Enguany ha tingut lloc el dissabte 6 a la Lleialtat Santseca, un espai que cada vegada que vaig m'agrada més.


Aquest any la Neus Giménez, promotora del moviment, i els mentors ens han volgut mostrar quina evolució de la manera de fer un Edcamp han pensat. Aquest nou model coexistirà amb l'original i es basarà en proposar reptes als participants per resoldre al llarg de les sessions. No ens han dit el motiu pel que han valorat afegir aquest nous formats, però suposo que han detectat un cert cansament del model en alguns participants habituals. Tot i que no és el meu cas, no em sembla gens malament la nova manera.

Després de la pausa pel cafè, hem posat en pràctica aquesta idea d'intentar resoldre un repte. Hi havia tres propostes; "com crear nodes d'aprenentatge segons grups d'interés", "com arribar a nous sectors i interessos" i "com podem crear un espai virtual". Encara que tots tres em semblaven molt interessants, he anat a aquest últim i hem intentat trobar una solució que sigui coherent amb el moviment Edcamp i que permeti generar una comunitat virtual, complementaria a les trobades presencials. Com sempre en aquestes situacions, el més enriquidor és l'intercanvi d'idees que es genera, però crec que vam embastar una posible opció força correcta.

Després de compartir tots plegats les nostres solucions i de crear plegats un trencaclosques amb el que ens endúiem i el que aportàvem ens hem acomiadat fins la propera, que segur que hi serà.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada